9 Şub 2008

ahududulu çörek






Daha önce tarçınlı çörek tarifi vermiştim.Bundada malzemeler aynı fakat içine ahududu marmelatı koyacağız..Yada istediğiniz herhangi bir marmelatı..
malzemeler:
1 bardak ılık süt
1 yumurta
100gr margarin
1 pk kuru maya (yaş kullanılacaksa yarım paket)
aldığı kadar un
ve ahududu marmelatı
üzeri içinde bir yumurta sarısı

Kuru mayayı ılık sütün içine döküp yumuşatıryoruz, sonra tüm malzeme karıştırılır, ele yapışmayacak yumuşak bir hamur yapılır.
Merdane ile yarım santim kalınlığında açıp fotograflardaki gibi bıçakla şeritler kesilir ortasına marmelat sürülür, ikiye katlanır üzerine yumurta sarısı ve iri şeker serpip 200 derecede üztü kızarana kadar pişirilir..

Ben hamuru ikiye böldüm bir tarafını marmelatlı diğer tarafını tarçınlı yaptım..tarçınlısının tarifide çörekler kısmında mevcut..
Pişerken eve yayılan kokusu çok hoş tavsiye ediyorum..lezzetide cabası..

BERRİN

0 yorum: