24 Eyl 2008

Etli Yaprak Dolması

Malzemeler;

*250 gr kıyma
*1 tane soğan
*1 bardak pirinç
*3 yemek kaşığı Zeytin yağı
*1 yemek kaşığı salça
*Tuz,karabiber ve nane
Hazırlanışı;
*Soğanı olabildiğince küçük doğradıktan sonra,malzemelerin hepsini bir kabın içerisinde yoğuruyoruz.
*Tenceremizin alt kısmına yaprakları seriyoruz ve sardığımız yaprakları sıkı duracak şekilde tencereye diziyoruz.
*Üzerine porselen bir tabak ile kapatıp,2 bardak sıcak suyu ilave edip 50 dakika pişiriyoruz...
*2 bardak suyun içerisine salça,tuz,kırmızı biber ve yağ da ilave edebiliriz.
*Dolma piştikten sonra isteğe göre sarmısaklı yoğurt ile servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

5 yorum:

Berrin dedi ki...

gercekten ılk denemen ıcın cok ıyı gorunuyor:)
bende hıc etlısını yapmadım, senden heveslendım yakında yaparım..ellerıne saglık..

MyBiber dedi ki...

Nefis gözüküyor gerçekten. Gecenin bu saatinde midemden gurultular yükselirken hoş olmadı böyle bir görüntüyle karşılaşmam fakat uzun zamandır yapmayı düşünüp tembellikten ertelediğim için iyi de bir motivasyon kaynağı oldu. Ellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Nefis olmuş nefis,ellerine sağlık...

Kadir geceniz mübarek olsun..

Sevgiler.

Aylin-Berrin dedi ki...

Berrin'cim teşekkür ediyorum,bir sonrakine daha iyi olur sanıyorum.
.
chaotic;çok teşekkür ediyorum,aslında zor gibi görünen,uğraştırmayan bir şey olduğunu anladım ben yaprak dolmasının.
.
Pelin,teşekkür ediyorum,tüm dualarının kabul olmasını dsiliyorum.

Adsız dedi ki...

etlsi daha lezzetli sanki
bir dahakine pirinç yerin e ince bulgurla dene öptüm handan