21 Eyl 2008

SÜTLAÇ


MALZEMELER: _ 1litre süt
_ 1 su bardağına yakın pirinç
_ 1 su bardağı toz şeker
_ 2 yemek kaşığı pirinç unu
_ tarçın
Öncelikle pirinci bir miktar suda yarı yarıya pişecek kadar kaynatıyoruz. Sonrasında suyunu süzüp üzerine sütü boşaltıp kaynamasını bekleriz. Kaynadıktan sonra şekeri ekleyip bir kaç dakika daha kaynatıp, birazcık su ile yumuşattığımız iki kaşık pirinc ununu kaynayan süte boşaltırız ve karıştırmaya devam ederiz. Zaten yavaştan koyulaşmaya başladığını göreceğiz. Birazcık kaynayınca kaselere boşaltılır. Kasede bekledikçe biraz daha koyulaşacaktır sütlaç.
Üzeri tarçın ekilerek süslenir. Ben kartondan şablon yaptım ve çiçek şeklinde süsledim sütlaçımı :)
AFİYET OLSUN..
BERRİN..

4 yorum:

Aylin Ünlü dedi ki...

Berrin süper olmuş cidden,eline sağlık,karton işi ise bir çok şeyde işe yarayabilir,güzel fikir...

Berrin dedi ki...

tesekkur ederım :)
yaptıgım her ıse resım cızecegım nerdeyse, :P

Funda dedi ki...

Zaten bir yaratıcıl göstermesen şaşardım :)) Maşallah valla her alanda süpersin sen. Ellerine sağlık bir gün bakarız tadına. Gerçi ben sütlacı pek sevmem ama seni mi kırıcam :))

Berrin dedi ki...

tesekkurler funda, ben yapayımda bı ye :)