12 Ara 2007

KALBURABASTI

Ramazan ayında yaptığım ve çok severek yediğimiz bu tatlının tarifini portakalağacı'ndan aldım.

malzemeler:
1 pk yumusak margarin (ben tereyağ kullandım)
3 su bardağı un
1 veya 2 kasık yoğurt
2 yemek kasığı sıvıyağ
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
içine bir su bardağı dövülmüş ceviz
şerbeti icin:
2.5 su bardağı toz şeker
2.5 su bardağı su
ve 1/4 limon suyu

1 paket margarin ve unu birbirine iyice yedirdikten sonra sırasıyla yoğurt sıvıyağ yumurta ve kabartma tozunu ekleyip güzelce karıstırıyoruz bu hamurun üzerini örtüp 10 ' kadar dinlendiriyoruz sonra ceviz büyüklüğünde parcalar alıp kevgirin üstüne bastırıp elimizle acıyor icine ceviz ici koyup iki tarafını üst üste gelecek sekılde kapatıyoruz üst üste gelecek yerler altta kalacak sekilde tepsiye dizilir ancak benim kevgirim olmadığı icin ben önce ceviz büyüklüğündeki hamuru elimin ortasında actım icine ceviz koyup tekrar yuvarladım sonra oval sekil verip rendenin kücük kısmına hafifce bastırıp tepsiye dizdim

180 derecede 10 15 dakıka pistiten sonra 200 dereceye alıp üzeri kızarana dek pisirdim önceden su ve toz sekerı 10 15 dakıka kaynatmıs kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyıp bıraz daha kaynatıp sogumaya bırakmıstım.. fırından cıkan tatlıların üstüne soğumuş şerbeti döktüm üstlerini tepsiyle kapatıp dinlenmeye bıraktım ister sade ister üstünü cevizle süsleyerek servis edebilirsiniz.

BERRİN..

2 yorum:

handan dedi ki...

bende çok güzel kalbura bastı yaparım.)

Aylin Ünlü dedi ki...

Berrin görüntü müthiş,albenisi var vallahi beni çekti,ellerine sağlık canım:)